April bujo journal

Så är det dags för april bujo journal upplägget . Jag valde att ha Körsbärsblom som tema inför den Japanska körsbärsblommans Dag som firas i slutet av april månad  bl a  i Stockholm.

Doodle Challenges

Den här månaden har jag även lagt till två roliga utmaningar som jag hittat på Instagram. April Doodle Challenge med #doodleswithbujoandcookies @bujoandcookies och #doodleswithandrea @paper.tea.party.  Tänkte skriva lite mer i en separat inlägg om det.

Det finns många olika bujo-utmaningar att haka på. Instagram är full av tips och inspiration och roliga utmaningar.

Annonser

Mars månads bujo journal

 

Tänkte jag skulle lägga upp här på bloggen varje månads bujo innehåll. Visa upp lite inspo jag valt till upplägg på de olika sidorna. Mars månad kom jag  på det för lite försent, så det följer med hur månaden sett ut med alla anteckningar. Fr om April ska jag försöka komma ihåg att ta bilder innan jag börjar fylla på med data 😉

1

2

3

4

5

6

Omstart med mina bujos

Jag började ju med att testa lite med böcker i lite mindre format men insåg snabbat att A5 är det format som passar mig bäst =D

Jag köpte två stycken Bullet Journals dotted i A5 format på Flying Tiger. De kostade 50 kr styck och fanns/finns i olika färger. Jag valde en grön till min Bullet Journal och en ljusgrön till mina Bujo Doodles.

Bujo Journal Flying Tiger

Så här har jag inlett min Bujo Journal:

1

2

Det blev lite små fel här och där 😉 men det är som det är och det kommer bli fel lite då och då. Jag håller på med det för jag tycker det är kul, en form av mindfulness.  Att lägga koncentration på något annat än alla tankar som far runt. Texta, skapa och rita är roligt men några speciella konstnärliga talanger kan jag knappast skryta med att jag har. Glädjen sitter i skapandet även om det inte blir perfekt i slutändan.

Tillbaka i gymmet

Sakterliga börjar jag äntligen komma tillbaka till mina ”gamla” rutiner med träning på gymmet!  Rutiner är bra, de skapar en viss struktur och det känns både fysiskt och mentalt bra att komma tillbaka. Även om det kanske går lite trögt till en början.

3 dagar per vecka med max 1 timmes träning per gång är det träningsinstruktioner som jag håller fast vid och som jag tidigare fått av både fysioterapeuter och PT.

Naturligtvis blir det lättare vikter till en början, för att vänja in muskler och leder vid de olika momenten. Dock försöker jag hålla 3 x 15 per maskin/övning.

Jag inleder med cykel 10 – 15 min . Testade löpbandet men insåg snabbt att jag blev alldeles för yr i huvudet trots att jag inte ”sprang” utan gick i ganska lugn takt. Balansen är ju en av de stora problemen för mig. Så den konditionsbiten skippar jag på gymmet. Tar igen det snart med att börja med stavgång ute.

Gymmet har fått in en till variant av sittande bröstpress, vilket är den typen som jag tycker känns bäst att jobba med utan de olika bröstpress maskiner och som jag även fanns hos fysioterapeut/rehabgym jag tränade på sist.

Passen ser just nu ut så här:

|3 gånger i veckan  ~ mån/tis/fre|

Cykel 10 – 15 min

Sittande bröstpress 3 x15 |set/rep|

Sittande rodd 3 x15 |set/rep|

Latsdrag 3 x10 |set/rep|

Benpress (typ bara 1 x15 – för att sakta börja vänja kroppen) |(set/rep)|

Blå Orchidé

Blåa nejlikor, inte naturligt jag vet men de är så fantastiskt fina!

Blåa Orchidér har jag spanat in flertalet gånger då de är underbart vackra med sin blåa nästan turkosa nyans. Oftast har priset varit ganska högt så det har stannat med att bara beundra dem i butik. Men så i onsdags såg jag dessa på ICA Kvantum för 69 kr styck och då slog jag till på två stycken =)